Pogosta vprašanja in odgovori

»Zakaj začeti?« ni pravo vprašanje.

Pravo vprašanje se glasi: zakaj ste sploh prenehali? Kot otroci in najstniki ste se gibali ves čas. Tekli, skakali, poleti plavali, se vozili s kolesom, rolerji ali igrali nogomet s prijatelji. Zima je prinesla nove priložnosti: smučanje, sankanje in dvoranske aktivnosti. A sčasoma vam je za telesno aktivnost preprosto zmanjkalo časa. Ravno takrat, ko jo v resnici najbolj potrebujete.

Zakaj bi torej začeli z vadbenim programom? Zato, ker je lepo čutiti telo, ki zmore. Lepo je čutiti moč v mišicah, gibljivost hrbtenice, lahkotnost usklajenega gibanja in prožnost sklepov. Za nameček se dobro telesno počutje odraža na vseh področjih življenja. Če ste fizično močnejši, ste boljše volje, lažje prenašate stres, bolje spite, bolj ste zadovoljni s svojim videzom in zato samozavestnejši.

Zato se splača začeti. Ker boste za nagrado dobili boljše počutje, z njim pa tudi boljše življenje.

Najdite si čas in družbo. S podpisom manifesta ste svojemu telesu obljubili, da boste zanj bolje skrbeli. Zdaj pa si obljubite še, da boste vsak dan ob točno določeni uri izvajali program. Če o sebi menite, da niste disciplinirani, si najdite nekoga, ki bo vadil z vami. Tako boste eden drugemu v spodbudo, ko vam bo zmanjkovalo volje, obenem pa boste svoj napredek z nekom delili.

Kako ohraniti voljo in motivacijo?

Najprej – in to je najbolj pomembno - si postavite prava pričakovanja. Ne stremite k temu, da boste po koncu programa boljši od drugih. Raje se osredotočite na to, da boste jutri boljši, kot ste danes. To so dosežki, ki jih imate pod nadzorom, in samo vi odločate, kako hitro jih boste dosegli. 

Začnite počasi in v skladu z vašimi trenutnimi zmožnostmi. Pot do boljšega počutja namreč ne pozna bližnjic. Pozna pa boleče posledice, če pri vadbi pretiravamo ali si postavimo previsoke cilje. Zapomnite si: še nikomur, ki je pri vadbi užival, ni zmanjkalo volje.
Vsak dan naredite malo več. Poudarek je na malo. Če ste včeraj tekli 30 sekund, tecite danes 35 sekund. Če ste včeraj naredili 20 počepov, jih naredite danes 21.
Najdite si čas in družbo. S podpisom manifesta ste svojemu telesu obljubili, da boste zanj bolje skrbeli. Zdaj pa si obljubite še, da boste vsak dan ob točno določeni uri izvajali program. Če o sebi menite, da niste disciplinirani, si najdite nekoga, ki bo vadil z vami. Tako boste eden drugemu v spodbudo, ko vam bo zmanjkovalo volje, obenem pa svoj napredek z nekom delili.
Vzemite si čas za aktivni počitek. Program je namenoma zasnovan tako, da boste imeli po aktivnem tednu tudi priložnost za drobna razvajanja. Naredite to s kratkim sprehodom, lažjo vadbo ali drugo aktivnostjo, ki vas veseli. Lahko si tudi privoščite sladoled, tortico ali drugo malo pregreho. A nikar ne povejte, da smo vam to mi povedali. Naj bo to naša mala skrivnost :).

Zakaj ravno tek, saj obstajajo tudi drugi športi?

Res je, vendar za tek ne potrebujete veliko: le čas, voljo in nekaj opreme. V zameno boste poleg boljšega počutja osvojili tudi nekaj pomembnih spoznanj.

  1. Ne odnehajte, ko postane težko. Če imate občutek, da pogosto prezgodaj odnehate, vas bo tek naučil, da vedno obstaja vsaj še en korak, ki ga lahko naredite.
  2. Spremembe terjajo svoj čas. Nič se ne zgodi čez noč. Če želite nekaj spremeniti, boste morali na tem redno in vztrajno delati. 
  3. Sposobni ste doseči več. Ob prvem tednu vadbe si težko predstavljate, da boste zmogli maraton. V zadnjem tednu boste v to prepričani. 
  4. Navade vodijo k odličnosti. Le s temeljitim programom in redno vadbo boste ustvarili pogoje, ki vas bodo naredili boljše.
  5. Ves čas tekmujete le s samim seboj. Pri teku ne gre zato, kdo je hitrejši, saj tečete sami. Sami narekujete svoj ritem, sami se odločate, kdaj boste pospešili in sami si postavljate meje. Vse je odvisno zgolj od vas. To pa je zelo opogumljajoče spoznanje.
  6. Napredek navdihuje. Vaš napredek, boljše počutje in pozitivna energija ne vlivajo novih moči le vam, temveč tudi vsem okoli vas.
Se moram pred začetkom posvetovati z zdravnikom?

Če ste zdravi, to ni nujno. Če pa ste starejši od 35 let, če dolgo časa niste bili aktivni ali če imate kakršnokoli bolezen, vam pred začetkom programa priporočamo, da se posvetujete s svojim osebnim zdravnikom. Zdravnik vam bo svetoval, kakšna intenzivnost je za vas primerna in koliko obremenitve vaše telo še prenese.

Program je zasnovan tako, da boste večino vaj izvajali z lastno težo, zato je bistveno, da že na začetku poznate svoje omejitve, saj se boste le tako lahko izognili morebitnim poškodbam. Seveda smo vam vedno na voljo za dodatna vprašanja.

Ali lahko s programom začnem kasneje, po 28. juniju?

S programom 1, 2, 3, GREMO! lahko seveda začnete kadarkoli.

Ne glede na to, kdaj se boste pridružili, začnite s prvim tednom programa. Poglejte si videa prvih dveh tednov, v katerih se boste naučili pravilne priprave na tek in pravilne tekaške tehnike. Nato začnite z vadbami prvega tedna.

Če ugotovite, da so vam zelo lahke, si poglejte, kakšna je struktura vadb trenutnega tedna. V primeru, da ste le teden, dva ali tri zadaj, se lahko kar priključite trenutnemu tednu - a le, če ste za to primerno telesno pripravljeni.

Če pa vam vadbe prvega tedna ponujajo zadosten izziv, sledite programu teden za tednom in ne preskakujte tematik - tudi če ste se programu pridružili prepozno, da bi vseh 123 dni opravili pred maratonom v Ljubljani.

Na maraton se lahko prijavite ne glede na to; vedite pa, da je vaš maraton življenja pomembnejši od letošnjega teka, najboljša nagrada pa ni uvrstitev, temveč boljše počutje. Zato ne pretiravajte in začnite postopoma. Do dobrega počutja se ne pride čez noč.